Thursday 19 January 2012

Maklumat Cuti Tahun Baru Cina dan sesi Pembelajaran Formal

As slm... merujuk keputusan mesyuarat pengurusan PLP ( selaras dengan arahan PASTI Negeri Selangor),
i) Cuti Tahun Baru Cina akan bermula dari 23/1/12 sehingga 25/1/12 dan para pelajar PASTI akan memulakan persekolahan pada hari Khamis (26/1/12).. surat makluman akan dberikan kepada ibubapa.
ii) Bagi mengelakkan kecelaruan pendapat dikalangan ibubapa/penjaga, adalah dimaklumkan sesi pembelajaran formal ( menggunakan silibus dan buku piawai) akan dimulakan pada minggu pertama Februari 2012. Ia adalah selaras dengan makluman di dalam Blog ( Info Ibubapa) berkaitan Minggu Suaikenal@ Orientasi Pelajar terutama yang baru pertama kali memasuki alam tadika/pra-persekolahan

Harap maklum.

2 comments:

  1. Mohon supaya diwujudkan pusat jagaan semasa cuti sekolah untuk pelajar lanjutan kerana ramai ibu-bapa tiada tempat untuk dihantar anak-anak ketiak PASTI cuti penggal .

    ReplyDelete
  2. Ia adalah selaras dengan makluman di dalam Blog ( Info Ibubapa) berkaitan Minggu Suaikenal@ Orientasi Pelajar terutama yang baru pertama kali memasuki alam tadika/pra-persekolahan <---bukankah orientasi hanya mengambil masa seminggu dan bukannya SEBULAN?

    Anak saya mengadu pengajar mengeluarkan perkataan yang tidak elok didengar dan tidak sepatutnya di keluarkan daripada mereka yg sepatutnya berada di profesion perguruan.

    Saya percaya pusat tadika ini dibawah pemantauan JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT. Jika tidak, sila ambil langkah sewajarnya.

    ReplyDelete